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Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets
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Author:  charlock [ Mon Nov 16, 2015 6:36 pm ]
Post subject:  Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

A question from Oyama:
Rebel fleets sailing in the uncharted zones are hidden to the enemy, but their moves are visible when pointing on the square.
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Should we hide the moves too?

Please tell what you think!

Author:  Esis [ Mon Nov 16, 2015 6:43 pm ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden fleets

For me, if you don't hide the movement : why is the interest of the uncharted zone ?

It would be the same as sailing in normal zone and turn off battle when two fleets encounters themselves until the conquest of a new planet by the looser.

Author:  charlock [ Tue Nov 17, 2015 6:53 am ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

Hum... you may have a point!

I thought that doing this:
- we can't see which fleet or the number of fleets concerned by each move
- move are less visible because you have to guess that there may be a fleet there and then point to the square (I admit there are not a lot of squares so it's easy to point successively on each)
- wouldn't it be weird if planets or fleets are attacked without any prior notice? re-thinking of it, maybe not...

I think it's a good idea to test this suggestion, I'll update the code this evening.

Author:  charlock [ Tue Nov 17, 2015 8:42 pm ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

charlock wrote:
I think it's a good idea to test this suggestion, I'll update the code this evening.

Done!
Let's see if the game is more interesting that way.
EDIT: hum, a small bug there; even the rebels don't see the moves any more ^^
EDIT2: corrected!

Author:  FredoL [ Wed Nov 18, 2015 9:17 am ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

J'espère que personne ne m'en voudra de répondre en français.

Je ne comprenais pas pourquoi je ne voyais plus les mouvements des ennemis mais j'ai à présent la réponse. Ce qui me pose problème, c'est que quand on est sur la Galaxy, il est dit que le jeu respecte les règles v0.5 (viewtopic.php?f=3&t=81) et celles-ci disent "The Fleets hidden in the uncharted zones can only be seen by their allies, but their moves can be spotted by the enemy.". Je pense qu'il faudrait indiquer quelque part que cette règle a changé.

Author:  charlock [ Wed Nov 18, 2015 11:10 pm ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

Rules updated, merci ;)

Author:  FredoL [ Fri Dec 04, 2015 3:33 pm ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

Je commence à m'ennuyer sans adversaire visible.
J'ai été bête d'attaquer la flotte qui était en train de prendre une planète car j'aurais mieux fait de la laisser faire.
Tant que les ennemis n'auront pas repris une nouvelle planète, je les laisserai tranquille.
Bien évidemment, ce que je dis là n'engage que mes propres vaisseaux et pas ceux de mes alliés.

Author:  charlock [ Sat Dec 05, 2015 8:56 am ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

Tu as raison FredoL, c'est un peu trop calme en ce moment ;)

D'un point de vue gameplay j'admets que c'est un peu frustrant, en revanche côté fidélité à l'univers LOGH (que tu ne connais peut-être pas) c'est assez intéressant :
[spoiler]en effet dans la saison 3 de l'anime on se retrouve dans une situation similaire, avec l'Empire qui a pacifié la Galaxie. Tout le monde se retrouve alors un peu désœuvré, à commencer par le Kaiser Reinhard von Lohengramm alors sommet de sa gloire, et qui déprime de ne plus avoir d'ennemi à combattre.[/spoiler]
Evidemment dans l'anime cette situation ne dure pas éternellement, et je ne doute pas qu'il en sera bientôt de même dans le jeu :)

Mais à mon sens le principal problème dans le jeu actuellement c'est qu'il n'y a pas assez de joueurs actifs. Je pense qu'il n'en faudrait pas beaucoup plus pour relancer efficacement la partie, 2 ou 3 ça serait sans doute parfait.
J'y travaille activement en essayant de communiquer sur le jeu tous azimuts (forums, Twitter...) !


English version:

You're right FredoL, it's a bit too quiet these days ;)

I admit it can be frustrating in a gameplay point of view, but it's quite interesting while comparing to what happens in the anime:
[spoiler]in season 3 of LOGH, the Empire has conquered the Galaxy, so everyone gets a bit idle, especially the Kaiser Reinhard von Lohengramm being at that time at the peak of his fame, and who is depressed having no more enemies to fight.[/spoiler]
Of course in the anime, this situation doesn't last forever, and I'm sure it will soon happen the same in the game :)

But for me the main actual issue in the game is that we lack a few more active players. I think 2 or 3 more would be sufficient. So I'm working on it these days by trying to communicate widely about the game (forums, Twitter...)!

Author:  charlock [ Fri Jan 22, 2016 5:37 pm ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

I'm still hesitating on this issue.

There are 3 types of moves involving uncharted zones:
- move from a standard zone to an uncharted zone
- move from an uncharted zone to another uncharted zone
- move from an uncharted zone to a standard zone

Only the first one can be seen by the non-partisans.
I'm now pretty sure it's a good thing to keep the second hidden, but I'm not so sure about the third...

Author:  FredoL [ Fri Jan 22, 2016 9:47 pm ]
Post subject:  Re: Unified Galaxy mode : hidden rebel fleets

charlock wrote:
- move from an uncharted zone to a standard zone
I'm not so sure about the third...

Sorry for my french answer.

Il y a quelques jours, j'avais ma flotte qui était presque arrivée sur un trèfle (le changement de case devait arriver une heure plus tard) quand j'ai soudainement vu apparaître la flotte ennemie sur le trèfle que je convoitais ! Comme mon objectif n'était pas d'affaiblir l'adverse, j'ai rapidement annulé mon mouvement et je suis parti dans le sens opposé. J'aurais trouvé ça bien de pouvoir savoir que la flotte ennemie allait arriver là.

Je ne sais pas si ma proposition est faisable mais je serais pour que quand une flotte quitte la zone cachée et qu'il y a une flotte ennemie juste à côté, alors, son déplacement puisse être visible. Cependant, si la flotte quitte une zone cachée alors qu'il n'y a pas d'ennemis à proximité, son déplacement peut rester invisible.

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